Śluzy – zawory obrotowe „Ex”
Zawór obrotowy stosowany jest do transportu materiałów pomiędzy dwoma oddzielonymi urządzeniami, na przykład, spod filtra bezpośrednio do kontenera. Zawory obrotowe typu FZC*, mają konstrukcję modułową i są dostępne w różnych długościach i wydajnościach.
Wirniki wyposażone w gumowe łopatki, zapewniają skuteczną separację pomiędzy wlotem i wylotem. Korpus jest wykonany z blach stalowych.
Podstawowym zadaniem śluzy jest zabezpieczenie przed przedostaniem się panującego ciśnienia w danym urządzeniu odpylającym na zewnątrz zaworu, jednocześnie opróżniając dany odpylacz z separowanego materiału (pyłu, wiórów, itp.)
Produkowane przez nas celkowe zawory obrotowe, w wersji standardowej /FZC* STD/ spełniają zasadnicze wymagania stawiane urządzeniom przeznaczonym do pracy w atmosferze potencjalnie wybuchowej w zgodzie z dyrektywą 2014/34/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do urządzeń i systemów ochronnych przeznaczonych do użytku w atmosferze potencjalnie wybuchowej.
Celkowe zawory obrotowe wykonywane w wersji rozszerzonej /FZC* EX/ pełnią funkcję systemu izolującego wybuch i są urządzeniem certyfikowanym przez organ notyfikowany (1453, GIG, Mikołów, Polska).
Dostępne są urządzenia z następującym oznakowaniem:
St2 II 1/-D Ex h IIIB T125stC Da/-
St2 II 1/2D Ex h IIIB T125stC Da/Db
St2 II 1/3D Ex h IIIB T125stC Da/Dc
St2 II 2/-D Ex h IIIB T100stC Db/-
St2 II 2D Ex h IIIB T125stC Db
St2 II 2/3D Ex h IIIB T125stC Db/Dc
Podstawowe dane techniczne i parametry dla systemu ochronnego:
wykonanie dla pyłów o klasie wybuchowości:
– St1 i St2 (Kst max 300 [m bar/s])
wytrzymałość /zredukowane ciśnienie wybuchu/:
– pred ≤ 50 kPa
Certyfikat badania typu UE

Umiejscowienie zaworów obrotowych:
– pomiędzy filtrem a silosem,
– pomiędzy cyklonem a silosem,
– pomiędzy filtrem a kontenerem,
– pomiędzy cyklonem a kontenerem,
– pomiędzy filtrem a instalacją transportu pneumatycznego,
– pomiędzy cyklonem a instalacją transportu pneumatycznego, itd.

Zalety:
- nawet trzykrotnie większa wydajność w porównaniu do urządzeń konkurencyjnych,
- bezawaryjność podczas normalnej pracy,
- zastosowanie wytrzymałych i trudno ścieralnych, wzmacnianych dodatkowym płótnem, łopat gumowych o grubości 6 mm,
- poszerzony korpus zsypowy – standardowa szerokość otworu zsypowego śluzy to 350 mm,
- wirnik śluzy wykonany w technologii spawanej, wzmocniony dodatkowymi łącznikami przegrodowymi, dzięki czemu uzyskano powiększoną gardziel zsypową,
- wyposażenie zaworu w łącznik stabilizujący (sprzęgło łańcuchowe),
- standardowe wyposażenie w motoreduktor walcowy marki „Nord”,
- standardowe wyposażenie w osłonę ochronną motoreduktora,
- łagodny start śluzy podczas uruchomienia,
- łatwy serwis, w tym demontaż motoreduktora oraz wymiana łopat gumowych,
- możliwość modułowej rozbudowy,
- dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych z magazynu w Polsce, itp.
Typ zaworu obrotowego | Prędkość obrotowa [obr/min] | Moc silnika [kW] | Maksymalna wydajność teoretyczna [m3/h] | Wydajność dla 50% obciążenia [m3/h] | Przybliżona masa zaworu z motoreduktorem [kg] |
---|---|---|---|---|---|
FZC-500-7-STD/EX | 21 | 0,75 lub 1,1 | 103 | 52 | 130 |
FZC-750-7-STD/EX | 21 | 0,75 lub 1,1 | 155 | 78 | 185 |
FZC-1000-7-STD/EX | 21 | 1,1 lub 1,5 lub 2,2 | 207 | 103 | 225 |
FZC-2000-7-STD/EX | 21 | 1,1 lub 1,5 lub 2,2 | 414 | 206 | 420 |
FZC-3000-7-STD/EX | 21 | 1,1 lub 1,5 lub 2,2 | 621 | 309 | 600 |
Podstawowe wymiary:
Wymiary dla modułu podstawowego, śluza typu 500, 750 i 1000.

Wymiary dla modułów rozszerzonych, śluza typu 2000 i 3000.

